Суровоядство

Много се чудех какъв да бъде следващият ми пост и реших да споделя с вас нещо, което ме вълнува от няколко месеца насам, а именно суровоядството. За тези от вас, на които това не им говори особено, суровоядството е вид вегетарианство, при което човек се храни само с растителна храна, без никаква термична обработка. Не става въпрос за ядене на сурово месо или риба😀

При мен преминаването към суровоядство се случи доса плавно и в началото до известна степен нецеленасочено, тъй като само бях чувала за този хранителен метод без да се задълбочавам в допълнително изследване и без да си поставям за цел да премина към него. Започнах да ограничавам месната храна от началото на тази година, може би заради навика ми винаги да чета какви са съставките на опаковките. В един момент се оказа, че въпреки дългото ми етикетосъзерцаване, почти нямаше колбас, филе, шунка или друга благинка, в която да няма поне едно Е (консервант). Разбира се всеки сам преценява дали ще предпочете вкуса, за сметка на качеството, но аз лично не можех да си затворя очите пред факта, че първо ям продукт с консерванти, второ не мога да съм сигурна това месо колко е прясно, трето – дали месото в колбасите преди това не е било друго бракувано месо, впоследствие смляно и овкусено до такава степен, че да не се усеща “истинския” му вкус. Да не говорим, че всички ние знаем как се правят кренвирши, колко рога и копита има в тях и как въпреки това си “затваряме” очите заради вкуса. Е, аз си казах – Не искам повече да съм част от тази порочна хранителна промишленост! За мен здравето е по-важно от вкуса. И факт, спрях да ям месо, спрях го плавно без да затормозявам организма си от раз и след 5 месеца откакто съм на безмесна диета мога да кажа, че се чувствам много по-активна, по-енергична, по-позитивна дори. Не изпитвам грам желание да консумирам месо, въпреки че съдбата ме тества доста често, но въпреки това се придържам към принципите си и проявявам воля. Освен вътрешно, външните промени, които настъпиха с мен са доста по-забележими – остлабнах с около 5 кг (в момента съм 50 при ръст 170), кожата на лицето ми спря да се омазнява и да лъщи, стана здрава, свежа и сияйна, коремните боли отшумяха, дори ПМС изчезна! Знам че мнозина ще си кажат, че може би преувеличавам или си втълпявам, но единственият сигурен начин да проверите истинността на думите ми е сами да опитате. Нищо не губите от това, само няколко ненужни килограма!🙂 Единственото което се изисква е да наблюдавате себе си и как безмесния режим ви променя.

Въпреки че все още прохождам в суровоядството, намерих доста филми, статии, сайтове, форуми и книги, посветени на тази тематика и от които си набавям и филтрирам необходимата информация за себе си. В началото ми беше доста трудно да променя хранителните си навици, тъй като умът ми се бореше с тялото ми и неговите желания, но не е ли това един прекрасен начин да закалите волята си? Аз устоях на изкушението и в момента се радвам на завидни резултати. Сайтът, който беше и продължава да е с мен през цялото вере и от който набавям полезна информация, суровоядни рецепти и мотивация като цяло е Земя на заем. Надявам се вие също да откриете здравословния начин на живот за себе си! Успех!🙂

~ by aerphis on May 19, 2010.

Leave a Reply

 
